[szkolenie] Administrator NetASQ UTM ver. 9

W dniach od 25 do 27 stycznia uczestniczyłem w szkoleniu technicznym NetASQ Administrator – Firmware 9. Zanim rozpoczęło się szkolenie musiałem dojechać do Katowic. Tak więc podróż rozpoczęła się dzień wcześniej, czyli 24 stycznia. Do Katowic z miejsca zamieszkania nie jest daleko, tylko 332 km, to jest 3,5 godz. jazdy samochodem a komunikacją państwową wychodzi … 8 godz. z godzinową przerwą czekając na autobus. Zatrzymałem się w hotelu polecanym przez Dagmę.

Dzień 1. Zajęcia rozpoczynają się o godz. 10:00 i potrwają do 17:00. Na początek informacje wprowadzające, kontynuujemy informacjami o producencie, o rozwiązaniach do zabezpieczenia sieci firmy NetASQ. I pierwsze podłączenie do urządzenia i podstawowa konfiguracja. Pracowałem na U120. Omawiamy tryby pracy urządzenia, konfigurację obiektów, podstawowe usługi na urządzeniu i autoryzację użytkowników w oparciu o bazę danych. Hmm … zrobiliśmy jakieś 8 modułów i mieliśmy rozpocząć kolejny, ale zabrakło czasu. W między czasie byliśmy na obiedzie, jedzenie chińskie, tajskie, któż to wie. Smakowało. Dzień pierwszy prosty, miły i przyjemny.

Dzień 2. Początek o 9:00 zajęcia trwają do 16:00. Rozpoczynamy od konfiguracji firewall’a, następnie omawiamy NAT, mechanizm Captive Portal, mechanizm proxy … i koniec zajęć. Poniżej zamieszczam, rozwiązanie ćwiczenia nr 6.


Ponownie obiad to żarcie azjatyckie (wrrr!).

Dzień 3 (ostatni). Początek o 9:00 zajęcia trwają do 16:00. Rozpoczynamy od konfiguracji skanerów (antywirus, antyspam), kolej na skaner podatności oprogramowania, konfiguracja VPN a dokładniej IPSec, logowanie zdarzeń i egzamin. Egzamin, rozpoczął się wcześniej, gdyż na maila otrzymałem dostęp do strony www i był do zaliczenia test z podstaw sieci. Wynik uzyskany 80%. W trzecim dniu egzamin był w dwóch etapach teoria i praktyka. Test teoretyczny zaliczyłem na 85%. Praktyczny liczę, że też. Wynik ma być dosłany. Obiad to żarcie azjatyckie (wrrr!) znowu ryż.

Opis tego bardzo ogólnikowy, więcej kontaktując się ze mną. Spotkałem po 11 latach kolegę ze studiów. Do szkolenia nie mam zastrzeżeń, trener też w porządku. Ciekawe, czy będzie wykładał stopień wyżej.

Edit. 2 luty 2012. Z nieoficjalnego źródła dowiedziałem się, że egzamin praktyczny zdałem na 80%. Teraz oczekiwanie na Certyfikat Autoryzowanego Centrum Szkoleniowego „Dagma” i Certyfikat NetaSQ CNA. Nieoficjalnie prawdopodobnie będę musiał zdać jeszcze jeden egzamin, aby uzyskać Certyfikat NetaSQ CNA. To nie ważne … najważniejsze, że mam szansę, którą trzeba jak najlepiej wykorzystać.

Edit. 7 luty 2012. Dzisiaj otrzymałem maila, w którym oficjalnie potwierdzono, że zaliczyłem szkolenie i otrzymam Certyfikat Autoryzowanego Centrum Szkoleniowego „Dagma”. Nadal nie wiem co z Certyfikatem NetaSQ CNA


Popularne posty z tego bloga

[text] Konfiguracja SSL VPN Stormshield oparta o OpenVPN dla xUbuntu 16.10