[text] Ubuntu - usunięcie ikon z dash'a

Miałem problem z ikonkami w dash'u. Po odinstalowaniu firefoxa i thunderbirda pozostały mi ikony (białe kwadraciki) w dash'u. Oprócz tego pozostały mi jeszcze ikony z instalacji Eset NOD32. Lubię porządek, dlatego postanowiłem wyczyścić dash'a.


Zacząłem grzebać w systemie, aby znaleźć przyczynę. Odpowiedzialne za to są pliki .desktop. W celu usunięcia plików należy otworzyć nautilus i nacisnąć skrót klawiszowy CTRL+L i wpisać komendę
/home/nazwa_użytkownika/.local/share/applications
następnie usuwamy zbędne ikony. Krok kolejny to wpisanie komendy w terminalu sudo nautilus, ponownie naciskamy skrót klawiszowy CTRL+L i wpisujemy komendę
/usr/share/applications
Możemy się cieszyć czystym dash'em.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

[text] Konfiguracja SSL VPN Stormshield oparta o OpenVPN dla xUbuntu 16.10