[text] Aktualizacja VirtualBox na Lubuntu 13.10

Dziś rano przeczytałem na blogu, że ukazała się nowa wersja VirtualBox'a, pomyślałem... chciałbym ją mieć i po testować na swoim laptopie. Szybko zapuściłem komendę do aktualizacji i system nie pokazuje, że jest nowa wersja. Okazało się, że w repozytoriach mam hash (#) przed repozytorium virtualboxa, nie odznaczyłem po aktualizacji systemu z raring do saucy.

Po usunięciu # i zapuszczeniu komendy aktualizacji systemu, ukazał się komunikat:
W: Nie udało się pobrać http://download.virtualbox.org/virtualbox/debian/dists/raring/InRelease  Nie udało się znaleźć oczekiwanego wpisu "contrib/source/Sources" w pliku Release (nieprawidłowy wpis sources.list lub nieprawidłowy plik)
Wniosek, brak aktualizacji repozytoriów związanych z VirtualBox'em. Zaprzęgłem do pomocy Google i znalazłem w rozwiązanie problemu na stronie virtualbox. Jest to ticket #10560.
Uruchamiamy w edytorze plik source.list:
sudo nano /etc/apt/source.list
przechodzimy do pozycji odpowiadającej za VirtualBox i hash'em odznaczamy źródła jako komentarz.
## Oracle VirtualBox
deb http://download.virtualbox.org/virtualbox/debian raring contrib
# deb-src http://download.virtualbox.org/virtualbox/debian raring contrib
Ponownie uruchamiamy aktualizację systemu, następnie usuwamy starą wersję i instalujemy nową.
sudo apt-get update
sudo apt-get remove virtualbox-4.2
sudo apt-get install virtualbox-4.3 
Nie zapomnijmy ściągnąć i zainstalować nową wersję VirtualBox Extension Pack.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

[text] Konfiguracja SSL VPN Stormshield oparta o OpenVPN dla xUbuntu 16.10