[text] Zapytanie w MySQL

Spotkałem się z malutkim (?) problemem jeśli chodzi o MySQL'a dawno nic od niego nie potrzebowałem z wyjątkiem zrobienia kopii bazy. Nadarzyła się okazja, aby przypomnieć sobie po 10 latach jak tworzy się zapytanie.

Pamiętałem, że do tego służy polecenie SELECT i jego składnia to WYBIERZ (SELECT) to i to Z (FROM) tabeli tej i tej GDZIE (WHERE) warunek jest następujący. Niby nic trudnego, ale jak się nie zna struktury bazy to jest trochę zabawy. Moje zapytanie było:
SELECT pesel, nazw1pl, imie1pl, msc_zapl, ul_za, dom_za, lok_za FROM ew_osoba where rr_ur=1964 and plec='K' and msc_zapl='Lubań'; 
a w zapytaniu pytałem się o wybór wszystkich kobiet urodzonych w roku 1964 w miejscowości Lubań.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

[text] Konfiguracja SSL VPN Stormshield oparta o OpenVPN dla xUbuntu 16.10